דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיגון תצוגה בחנויות גאדג'טים 

מאת    [ 19/10/2012 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 2252 פעמים ]

בעלי עסקים נמצאים תמיד בדילמה עסקית חשובה: מצד אחד חייבים למגן את המוצרים נגד גניבות ופריצות, בכל שעות היממה. כלומר, גם בזמן שעות הפעילות וגם כשהחנות סגורה. מצד שני, צריך עדיין לנהל ולהחזיק תצוגה טובה של מוצרים, תצוגה ידידותית שמעודדת מכירה בכך שמתאפשרת גישה מלאה ללקוחות פוטנציאליים למוצרים – למשש, להתנסות, להרגיש – לא משנה אם זה חנויות בגדים או חנויות מחשבים, כדי שלקוח יגיע בסופו של דבר לקופה לקנות את המוצר עליו לקבל אליו גישה מלאה. ידוע היום שאסטרטגיית מכירה שכזו משתלמת, אולם מה עושים עם מכה של גניבות מתצוגה? הרי בתצוגה נמצאים לא מעט מוצרים, גם מהיקרים ביותר.

פתרון הדילמה – מיגון תצוגות לחנויות

היום ישנם אמצעים למיגון ייעודיים באופן ממוקד הנותנים הגנה על מוצרים בתצוגה. יש מספר אמצעים לעשות זאת ומספר שיטות, כל תצוגה ומה שמתאים לה. למשל בחנויות אלקטרוניקה ומחשבים – יש אפשרות למגן מחשבים נייחים, מחשבים ניידים, נגנים, פלאפונים ניידים, טאבלטים וגם אביזרי אלקטרוניקה שונים נלווים. כל מוצר והמיגון המתאים לו. שיטות מיגון התצוגה יכולות להיות הגנה אלקטרונית על מוצרים או הגנה מכאנית שמקבעת את המוצרים למקומם באופן שלא מאפשר להרימם ולקחת אותם מהתצוגה.

איך מגנים על מוצרי קטנים שונים בחנויות ג'אדג'טים?

ובכן ממש כמו בתצוגה רגילה בחנות מחשבים, יש היום מערכות מיגון שמתאימות גם לאבטח מוצרים קטנים ומתוחכמים כמו גאדג'טים עליהם כמעט בלתי אפשרי להרכיב תגים קשיחים רגילים עם חיישנים. קיימות היום מספר טכניקות מיגון למוצרי תצוגה, שמתאימות לחנויות גאג'דטים בהן מוכרים מוצרים כגון פלאפונים ניידים ואביזרים נלווים, מצלמות דיגיטליות ומוצרים נלווים, נגני מוזיקה שונים, טאבלטים ואייפאד, מכשירי נווט GPS ועוד כהנה וכהנה מוצרי אלקטרוניקה.

למוצרים כאלו קיים מיגון תצוגה אלקטרוני. זהו מיגון של מעמדי תצוגה חכמים שנשלטים על ידי שלט רחוק; המוצרים מחוברים אל המעמד בחיבור מיוחד ומקודד. השלט ששולט על המעמדים פועל בטכנולוגיית שידור IR עם קודן ייחודי לכל חנות וחנות. באמצעות שיטה זו, לאחר שלקוח בודק ובוחן את המוצר מכל הכיוונים, הוא יהיה חייב להחזירו למעמד או שתופעל אזעקה.

הגנה על מוצרים קטנים תלויים

מיגון גאג'דטים ואביזרי מחשב התלויים כמו למשל נגני מוזיקה, אוזניות משוכללות, דיסק-און-קי וכדומה יש שיטת מיגון מעט שונה למניעת גניבות – ווי תליה חכמים. ווים אלו מאפשרים הצגת המוצרים ללקוחות אולם לא מאפשרים הסרת המוצרים בלי עזרתו של איש צוות או ללא מאמץ גדול העושה הרבה רעש. הווים ניתנים להתקנה על קירי חורים, רשתות או מסילות ומתחלקים לשלושה סוגים:


    • ווים נעולים - וו נעול על מנגנון מגנטי שניתן לפתיחה רק על ידי אחד מהמוכרים בחנות שבידיהם פותחנים מיוחדים מקודדים שאינם ניתנים לשכפול.
    • ווים מעכבים – ווים עם נעילה חלקית של המוצרים שבעיקר מונעים מגנבים לגרוף ערימה של מוצרים ולברוח מאחר וצריך להשקיע מאמץ בהזזתם והוצאת מווי התליה וכמעט בלתי אפשרי לעשות זאת מבלי שיבחינו ויעצרו את המעשה.
    • ווים פתוחים – ווים רגילים עליהם מלבישים מנעול מיוחד שנקרא סטופלוק, המונע הוצאת מוצרים מן הוו.

לסיכום

ישנה אפשרות למגן ציוד אלקטרוניקה: מצלמות, טלפונים חכמים ומיגוון גדול של גאדטים ובאותה עת לשמור על חוויית הקניה תוך כדי פגיעה מינימלית בעיצוב המוצר בתצוגה.

 

שרון דורון, מנהלת צ'קפוינט, G4S טכנולוגיות מיגון (ישראל) בע"מ, 054-5245900




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב